Do czego służą systemy CRM i w czym mogą pomóc?

0
56
jak poprawić jakość obsługi klienta

Jeśli ktoś dopiero zaczyna swoją przygodę z prowadzeniem własnego biznesu, bądź też ma firmę już od pewnego czasu, ale dopiero niedawno zaczął się interesować nowoczesnymi rozwiązaniami w zakresie jej prowadzenia, być może natrafił na frazę “CRM”.

CRM to skrót od Customer Relationship Management, co oznacza zarządzanie relacjami z klientami. Obecnie dostępne jest bardzo wiele systemów CRM, które pod pewnymi względami się różnią, ale mają też punkty wspólne. Czym są takie systemy, do czego służą i w czym mogą pomóc przedsiębiorcom? Wszystkie najważniejsze informacje na ten temat zebraliśmy poniżej. Zapraszamy!

Czym są systemy CRM i do czego służą?

Systemy CRM to rozbudowane narzędzia, dostępne, w zależności od usługi, w formie programów desktopowych, w przeglądarce internetowej lub jako aplikacje mobilne. Można wyróżnić zarówno bardzo zaawansowane systemy, skierowane do wielkich korporacji, jak i bardziej skondensowane oprogramowanie, stworzone z myślą o mniejszych firmach, które chcą zwiększyć efektywność pracy i zoptymalizować procesy w przedsiębiorstwie.

Jak wskazuje sama ich nazwa, służą one do zarządzania relacjami z klientami. Przede wszystkim chodzi tutaj o zbieranie i katalogowanie danych dotyczących klientów i działań, jakie wobec nich podjęto (rozmów, wymienionych e-maili, spotkań), a także ich rezultatów (domkniętych sprzedaży i umów).

Zbieranie wszystkich danych tego typu w jednym miejscu nie tylko zapobiega chaosowi, ale też pozwala programowi na analizowanie ich i przedstawianie wypływających z nich wniosków, na przykład w formie predykcji sprzedaży dla wszystkich klientów lub tylko jednego z nich w określonym okresie.

W czym mogą pomóc systemy CRM?

Systemy CRM mogą pomóc firmie na wielu płaszczyznach. Mogą one być idealnym rozwiązaniem dla przedsiębiorstwa na przykład w przypadku, kiedy jego właściciel zastanawia się, jak poprawić jakość obsługi klienta i w związku z tym zwiększyć zadowolenie klientów, a co za tym idzie, cieszyć się ich lojalnością oraz wynikającymi z tego wyższymi dochodami.

Dzięki systemom CRM, sprzedawcom łatwiej jest dopasowywać ofertę i podejmowane działania do indywidualnych preferencji danego klienta. Wszystkie informacje na jego temat, notatki i dotychczas wykonane działania będą łatwo dostępne, przez co będzie można je bez problemu wykorzystać, planując kolejne kroki.

Łatwa integracja systemów CRM z różnymi źródłami danych, takimi jak skrzynki e-mail, pozwala ograniczyć czas, jaki trzeba będzie poświęcić na wprowadzanie danych do systemu. Nie trzeba się więc obawiać, że będą one monopolizowały cenny czas pracowników.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here